Aarti Sarabdjitsingh

Trainer

Relatie- en familietherapeut

Supervisor


ALGEMENE VOORWAARDEN




Algemene voorwaarden




Algemene Voorwaarden

1.   Toepasselijkheid:
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle diensten en overeenkomsten van of met Seltin, Kamer van Koophandel Nummer 84528389 te Den Haag.

 
2.   Bedrijfsomschrijving:
Seltin is een zelfstandige praktijk voor mindfulness, systeemtherapie, individuele therapie en coaching. De behandelaar, werkzaam bij Seltin is gekwalificeerd voor de levering van deze diensten.

 
3.   Definities:
Opdrachtnemer: Seltin
Opdrachtgever: de opdrachtgever zelf en bij minderjarigheid, de gezagdragende ouder/verzorger of ouders/verzorgers.
Overeenkomst: een digitaal dan wel schriftelijk vastgelegd contract tussen Opdrachtgever en Opdrachtnemer in de vorm van een behandelovereenkomst.

 
4.   Uitvoering van de overeenkomst:
a.   Opdrachtnemer zal de overeenkomst naar beste inzicht en vermogen en in overeenstemming met de eisen van goed vakmanschap uitvoeren.
b.    Opdrachtnemer heeft een inspanningsplicht jegens de opdrachtgever, nooit een resultaatsverplichting.
c.   De Opdrachtgever draagt er zorg voor dat alle gegevens, waarvan de opdrachtnemer aangeeft dat deze noodzakelijk zijn tijdig aan de opdrachtnemer worden verstrekt.
d.    De praktische uitvoering van de overeenkomst bestaat uit het voeren van gesprekken. Opdrachtgever heeft nooit de verplichting gesprekken van de opdrachtnemer af te nemen.
e.    De overeenkomst wordt aangegaan voor onbepaalde tijd, tenzij partijen uitdrukkelijk en schriftelijk anders overeenkomen.
f.    De overeenkomst kan zowel door opdrachtgever als door opdrachtnemer zonder opgaaf van redenen worden beëindigd. Een beëindiging dient schriftelijk of per mail plaats te vinden.
g.   Na beëindiging van de overeenkomst blijft de verplichting van de opdrachtgever bestaan om openstaande rekeningen aan opdrachtnemer te voldoen.

 
5.   Tarieven:
a.      Alle tarieven worden vermeld op de website of per mail gecommuniceerd.
b.     Alle tarieven worden vermeld in de door Seltin aangeboden offerte of zijn te zien op de website www.relatietherapieenmindfulness.nl
c.      De tarieven zijn niet vrijgesteld van btw.
d.     De diensten vallen niet onder (door een ziektenkostenverzekering) vergoede zorg.
e.     Behandelaar mag, zonder voorafgaande schriftelijke mededeling, per 1 januari van ieder kalenderjaar het in de offerte overeengekomen tarief verhogen met maximaal het door CBS verstrekte percentage van de inflatie in het voorgaande jaar.


6.   Betalingsvoorwaarden:
a.   Betalingen dienen door opdrachtgever binnen 14 dagen na de factuurdatum te zijn voldaan.
b.    Bij niet tijdige betaling is de opdrachtgever van rechtswege in verzuim. Daarmee is de opdrachtgever vanaf de vervaldatum een vertragingsrente verschuldigd gelijk aan de geldende wettelijke rente. Indien opdrachtnemer zijn vordering op opdrachtgever ter incasso uit handen geeft, is opdrachtgever alle gerechtelijke en buitengerechtelijke kosten welke met incasso gemoeid zijn verschuldigd.
c.   Indien opdrachtgever nalatig is bij het nakomen van zijn/haar betalingsverplichtingen, is opdrachtnemer gerechtigd om haar werkzaamheden op te schorten.
d.   Opdrachtgever dient eventuele bezwaren tegen de factuur van de opdrachtnemer binnen vijf dagen na de factuurdatum aan de opdrachtnemer schriftelijk of per e-mail kenbaar te maken.

 
7.   Tekortkomingen:
Afspraken verzetten/ afzeggen
a.   Opdrachtnemer behoudt zich het recht voor afspraken kosteloos af te zeggen of te verzetten in geval van overmacht ( te weten ziekte, arbeidsongeschiktheid, sterfgeval of ernstige ziekte van familie of dierbare), waardoor opdrachtnemer zijn opdracht niet naar behoren kan uitvoeren.
b.    Bij afzeggingen van therapie- en coaching- gesprekken door opdrachtgever binnen een etmaal ( 24 uur) voor aanvang van een gesprek, wordt 100% van de gesprekskosten in rekening gebracht bij de opdrachtgever.

 
8.   Vertrouwelijke informatie – geheimhouding- privacy:
a.   Beide partijen zijn verplicht tot geheimhouding van alle vertrouwelijke informatie die zij in het kader van hun overeenkomst van elkaar of als dit voortvloeit uit de aard van de informatie. Alle conversaties worden behandeld volgens de hoogste confidentiële normen. Niets dat is besproken in de conversaties is bedoeld om daarbuiten te worden gecommuniceerd zonder toestemming van zowel de opdrachtnemer als de opdrachtgever. Echter, als persoon, vallend onder de Nederlandse wet, is het de plicht van de opdrachtnemer om activiteiten, welke in strijd zijn met de wet aan de hiervoor bedoelde autoriteiten te melden.
b.    Op alle communicatiemiddelen is het confidentialiteitsprincipe van toepassing. Tenzij er vooraf afwijkende afspraken zijn gemaakt, zijn alleen de opdrachtnemer en de opdrachtgever degenen die de communicatie via deze mediums te zien krijgen. Partijen dienen zich ervan bewust te zijn dat een digitale media door derden worden beheerd, derhalve kunnen deze niet als strikt vertrouwelijk worden beschouwd.
c.   Seltin voldoet aan de eisen die gesteld zijn in de nieuwe wet die gericht is op het beschermen van persoonsgegevens.
 
 
9.   Aansprakelijkheid:
a.   Opdrachtnemer is nimmer aansprakelijk voor directe schade of indirecte schade, emotionele schade of schade voortvloeiend uit beslissingen die de opdrachtgever heeft genomen, al dan niet in overleg met de opdrachtnemer.
b.    Opdrachtgever is te allen tijde zelf verantwoordelijk voor gemaakte keuzes, diens eigen gedrag, en de consequenties hiervan, zowel tijdens de tijd die de opdrachtgever en opdrachtnemer gezamenlijk doorbrengen als daarna.

 
10. Eigendomsbehoud:
Alle door opdrachtnemer geleverde en uitgeleende zaken, daaronder eventueel mede begrepen testen, kaarten, spellen, schetsen, software, boeken, tekeningen, oefeningen enz. blijven ( intellectueel) eigendom van de opdrachtnemer, zijn uitsluitend bestemd om te worden gebruikt door de opdrachtgever en mogen niet door hem/haar zonder voorafgaande toestemming van opdrachtnemer worden verveelvoudigd, openbaar gemaakt, of ter kennis van derden worden gebracht.

 
11. Klachtenprocedure en overige bepalingen:
a.      Indien u niet tevreden bent over uw behandeling, kunt u dit het beste zo spoedig mogelijk met mij bespreken. Het heeft geen zin om met twijfels rond te blijven lopen, dat bevordert uw behandeling niet. Misschien zijn er misverstanden die in een gesprek uit de weg geruimd kunnen worden.
b.     Klachten over de verrichte werkzaamheden dienen door de opdrachtgever binnen 8 dagen na de vaststelling, doch uiterlijk binnen 14 dagen na voltooiing van de betreffende werkzaamheden schriftelijk te worden gemeld aan de opdrachtnemer. De ingebrekestelling dient een zo gedetailleerd mogelijke omschrijving van de tekortkoming te bevatten, zodat opdrachtnemer in staat is adequaat te reageren.
c.     Indien geen vergelijk wordt bereikt kan opdrachtgever gebruik maken van de klacht en tuchtrechtregeling van de Nederlandse Vereniging voor Relatie- en gezinstherapie (www.NVRG.nl)

12. Bij spoed en crisissituaties
Behandelaar heeft geen crisisdienst. In het geval van een spoed of crisissituatie kunt u bellen met 112 of contact opnemen met uw huisarts. (Buitenkantoortijden met de huisartsenpost)


 13. Wijzigingen van de voorwaarden:
Van toepassing is steeds de versie zoals die gold ten tijde van het tot stand komen van de onderhavige overeenkomst.
 
 

Share by: